Flavio Briatore (74 de ani), fostul șef al echipei Renault Formula 1, a fost numit consilier executiv la echipa Alpine F1 Racing Team de către CEO-ul Luca de Meo.
Alpine a pierdut mulți angajați de rang înalt
Echipa franceză, care pătrează legături puternice cu Renault, a suferit un exod masiv de personal de top, începând cu iulie 2023, după concedierea lui Laurent Rossi. De la Alpine au plecat directorul de echipă, directorul sportiv, directorul tehnic, șeful de aerodinamică, directorul de operațiuni și consultantul de inginerie.
În ultimul an, pe fondul scăderii dramatice a rezultatelor și a competitivității mașinii, De Meo l-a adus pe Bruno Famin (director de echipă) și pe David Sanchez (director tehnic executiv), iar Briatore ar urma să se ocupe de recrutarea piloților și reorganizarea eficientă a echipei.
Briatore fusese exclus din F1, în urma “Crashgate”
Revenirea lui Briatore la un rol executiv la conducerea unei echipe din F1 completează procesul de reabilitare în urma așa-numitului scandal “Crashgate”, când pilotul Renault Nelson Piquet a produs un accident în mod deliberat în Marele Premiu din Singapore din 2008, la instrucțiunile echipei sale. Incidentul l-a avantajat pe coechipierul său, Fernando Alonso, care a câștigat cursa.
Un an mai târziu, italianul a fost interzis de organismul de conducere al FIA de la evenimentele sale pe termen nelimitat, după ce a fost găsit vinovat de orchestrarea incidentului. Briatore s-a declarat nevinovat în permanență, iar un tribunal francez a anulat decizia FIA, în 2010. Briatore a rămas implicat în F1 ca parte a managementului carierei lui Fernando Alonso.
Trecut controversat, dar determinant pentru rezultatele lui Schumacher și Alonso
Condamnat pentru fraudă în anii ’80 în Italia, acesta și-a construit un renume de conductor abil, mai întâi ca manager al brandului italian de îmbrăcăminte Benetton în SUA, apoi a fost numit director al echipei Benetton Formula, care l-a propulsat pe Michael Schumacher spre două titluri de campion mondial (1994, 1995). În ediția din 1994 a F1, rezultatele echipei sale au fost contestate, după ce s-a găsit un softwear ilegal de control al tracțiunii pe mașinile Benetton, dar FIA nu a putut dovedi că acesta a fost folosit în timpul curselor.
A fost “retrogradat” la conducerea Supertech, companie afiliată Renault și care se ocupa construcția motoarelor pentru constructorul francez, dar a revenit la conducerea echipei în 2000, după ce compania din Boulogne-Billancourt a cumpărat Benetton și a reintrat în Formula 1. A fost instrumental în cucerirea titlurilor constructorilor și piloților (Fernando Alonso) în 2005 și 2006.
În ultimii ani, el a fost acționar majoritar la clubul de fotbal Queens Park Rangers, a fost în centrul unui scandal în Italia, după ce clubul său din Porto Cervo (Sardinia) a devenit focar de infecție cu Covid-19 și a fost anchetat pentru o evaziune fiscală în valoare de 36 milioane euro.
Source link