- Performanța piloților
O regulă nescrisă spune că modul în care începe un nou sezon (primele 3-4 curse) va fi un indicator pentru evoluția pilotului pe tot parcursul sezonului. De exemplu, pentru sezonul 2021, avem următoarele situații pentru primele 3 curse:
Verstappen – locul 2, locul 1, locul 2 -> se afla pe prima poziție în clasament la momentul în care a fost scris articolul (etapa 21);
Hamilton – locul 1, locul 2, locul 1 -> se afla pe locul al doilea în clasament la momentul în care a fost scris articolul (etapa 21);
Bottas – locul 3, retras, locul 3 -> se afla pe locul al treilea în clasament la momentul în care a fost scris articolul (etapa 21).
De asemenea, în situația în care un pilot a suferit o accidentare care l-a ținut departe de circuit pentru 2-3 curse, poate fi dificil pentru el să revină la ritmul optim chiar de la prima cursă după accidentare.
2. Tipul de circuit
Există 3 tipuri de circuite în sezonul de Formula 1: Stradă, Drum, Pistă. Repartizarea este următoarea:
Drum – Rusia.
Pistă – Portugalia, Statele Unite ale Americii, Bahrain, Spania, Italia, Mexic, Ungaria, Brazilia, Turcia, Qatar, Franța, Austria, Marea Britanie, Belgia, Emiratele Arabe Unite, Țările de Jos.
Stradă – Azerbaidjan, Arabia Saudită, Monaco.
Sunt și alte circuite disponibile și uneori acestea pot să se schimbe între ele (trebuie urmărit la începutul sezonului).
Raportat la tipul de circuit, se utilizează și anumite tipuri de anvelope, cu aderență diferită. De asemenea, condițiile de ploaie pot schimba semnificativ situația în cursă, unii piloți reușind să conducă mai bine pe carosabil umed.
Chiar și condițiile de altitudine pot influența performanța motoarelor. De exemplu, motoarele Honda (utilizate de Red Bull) sunt eficiente la altitudini mari, acolo unde oxigenul este mai rarefiat, spre deosebire de motoarele Mercedes, care nu sunt la fel de performante pe circuitele aflate la altitudini mari, cum ar fi cel din Mexic.
3. Strategiile echipelor
Este important să acorzi atenție pariurilor pe piloții secunzi ai echipei. Performanța acestora poate fi influențată puternic de strategia adoptată de echipă, astfel încât pilotul principal poate fi avantajat.
Chiar dacă pilotul secund se află într-o formă mai bună decât coechipierul său, strategia echipei poate dicta nevoia pilotului principal de a obține puncte cât mai bune, astfel încât inginerii de cursă ar putea influența poziționarea celor doi piloți la finalul cursei.
Source link